Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY PRZY WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ
ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Poniższy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.h2oshop.pl i www.kayakshop.pl , których właścicielem jest Sport Company Polska z siedzibą w Rytlu przy ul. Dworcowej 6
89-642 Rytel NIP 967-017-51-14, nr konta bankowego:
ALIOR BANK
ODDZIAŁ W CHOJNICACH NR 55 2490 0005 0000 4500 2714 5517
zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, zwana niżej „Usługodawcą”.
Kontakt z Usługodawcą można uzyskać:
pod numerami telefonów Infolinii: 52 349 54
56
korzystając
z adresu poczty elektronicznej: info@h2oshop.pl
lub wysyłając pocztę na adres siedziby podany powyżej
§
1. Definicje
1. Regulamin. Niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
2. Klient (Kupujący) – osoba
fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku
nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej
przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub Rezerwacji lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego (w tym również Konsument).
3. Konsument – osoba fizyczna
dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedmiot transakcji -
Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego,
oznaczone na stronie w chwili składania zamówienia, jako dostępne lub z podanym
stanem towarowym. Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby
prezentowana na stronach oferta była aktualna. Gdyby jednak niektóre z Zamówionych bądź Rezerwowanych Towarów nie były dostępne, Sprzedający
zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Kupującego o zaistniałej
sytuacji telefonicznie lub drogą mailową.
5. Towar – rzecz ruchoma,
której dotyczy Umowa Sprzedaży i usługa Rezerwacji.
6. Usługa dodatkowa – usługa
świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z dostawą np: odbiór produktów w sklepach firmowych.
7. Produkt – Towary i Usługi
dodatkowe prezentowane w Sklepie Internetowym.
8. Umowa Sprzedaży – umowa
sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy -Kodeks Cywilny zawierana pomiędzy
Sprzedającym a Kupującym za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub w Sklepie
stacjonarnym h2oshop. W przypadku gdy Kupującym jest Konsument umowa sprzedaży
jest umową zawartą na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz. U. z 2014 r. poz. 827).
9. Sklep Internetowy. Sklep –
serwis internetowy dostępny pod adresem www.h2oshop.pl , www.kayakshop.pl
za pośrednictwem którego Klient może
zakupić Produkty.
10. Strona – Usługodawca i Klient.
11. Strona Sklepu – każda
strona bądź podstrona WWW znajdująca się pod adresem www.h2oshop.pl lub www.kayakshop.pl
12. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające
jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
13. Odbiór w sklepie –
Zamówienie zgodnie z definicją powyżej, z określonym miejscem odbioru w jednym
z punktów wskazanych na Stronie Sklepu
§
2. Zasady ogólne
1. Warunkiem złożenia
Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień przed zawarciem umowy sprzedaży lub
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. Sprzedający ma prawo
odstąpienia od realizacji zamówienia z powodu braku dostępności towaru. W takiej sytuacji Sprzedający niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu
dni od zawarcia umowy, zawiadomi o tym Kupującego. W przypadku dokonania
przedpłaty zobowiązuje się do zwrotu zapłaconej kwoty.
3. Towary oferowane przez
Sprzedającego są fabrycznie nowe i w zakresie w jakim określa producent Towaru
bądź jego przedstawiciel ustawowy, objęte są gwarancją. Sprzedający nie jest
gwarantem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
4. Ceny Produktów podawane są
w złotych polskich i są cenami brutto, czyli zawierają podatek VAT właściwy dla
danego produktu
§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie
niniejszego regulaminu polegają na umożliwieniu dokonywania zakupów w Sklepie
Internetowym i dokonywania Rezerwacji Produktów z wykorzystaniem Konta Klienta
.
2. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania
kolejnego Zamówienia lub Rezerwacji poprzez rejestrację i utworzenie Konta
Klienta
3. Konto Klienta to narzędzie
dostępne w systemie Sklepu Internetowego po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła,
umożliwiające m.in. śledzenie na stronie Sprzedającego etapów zamówienia,
przeglądania historii zamówień, edycji danych Kupującego oraz zmiany hasła,
zmianę i poprawianie danych osobowych, itp.
4. Utworzenie Konta Klienta
wymaga zarejestrowania. Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna. Po dokonaniu
rejestracji dla Kupującego tworzone jest indywidualne Konto Klienta. W tym celu
Klient powinien podać: imię, nazwisko, login i hasło. Login to unikatowy ciąg
znaków alfanumerycznych (adres e-mail), niezbędny do uzyskania dostępu do Konta
Klienta, ustalany samodzielnie przez Klienta. Hasło jest ciągiem znaków
alfanumerycznych ustalanych przez Klienta, według zasad określonych na stronie
Sklepu Internetowego. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma
obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem
osób trzecich.
5. Po wypełnieniu formularza
rejestracyjnego na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość
potwierdzająca dokonanie rejestracji.
6. Kupujący może w każdym
czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną. Usługodawca
może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z 7 dniowym
terminem wypowiedzenia, jeżeli Kupujący nie wykazywał aktywności w sklepie, w szczególności nie złożył zamówienia lub nie logował się na Konto Klienta w ciągu 12 miesięcy od ostatniej aktywności. Wypowiedzenie umowy przez
którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest
równoznaczne z zablokowaniem Kupującemu dostępu do Konta Klienta oraz jego
usunięciem.
7. Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z 7 dniowym terminem
wypowiedzenia, jeśli:
a. cel rejestracji lub sposób
korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania
Sklepu,
b. działalność Kupującego jest
sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź
popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
c. otrzymał urzędowe
zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi
działalności,
d. uzyskał wiarygodną
wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi
działalności i uprzednio zawiadomił Kupującego o zamiarze zablokowania dostępu
do Konta Klienta,
e. Kupujący dopuszcza się
przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
f. Kupujący w rażący lub
uporczywy sposób narusza postanowienia regulaminu.
8. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez
Usługodawcę zostanie przesłane na podany w Koncie Klienta adres e-mail.
Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym
usunięciem Konta Klienta. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie
usług drogą elektroniczną składane przez Klienta może zostać złożone przez
przesłanie jego treści na adres e-mail podany do kontaktu lub poprzez usunięcie
Konta Klienta.
9. Wypowiedzenie lub
rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony
postanowią inaczej.
10. Usługą świadczoną drogą
elektroniczną jest także bezpłatny „Newsletter”. Aby otrzymywać „Newsletter”
Klient powinien podać swój adres e-mail oraz imię. Rezygnacja z subskrypcji
polega na kliknięciu w link podany w stopce każdego „Newsletter-a” i wykonaniu
instrukcji.
§ 4. Składanie Zamówienia
1. Złożenie Zamówienia przez Klienta
łączy się z jego obowiązkiem zapłaty. Kupujący może składać Zamówienia:
a. Za pośrednictwem Strony
Sklepu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, lub
b. Telefonicznie za pośrednictwem
Infolinii w godzinach jego pracy. W takim wypadku
Kupujący jest zobowiązany do
podania konsultantowi Infolinii danych niezbędnych do realizacji
zamówienia.
2. Zakres danych niezbędnych w takim wypadku obejmuje co najmniej wskazanie wybranego towaru, jego ilości, a także dane Kupującego, czyli: imię i nazwisko, dane kontaktowe i adres
dostawy.
3. Zakres niezbędnych danych
może się różnić w zależności od sposobu realizacji zamówienia wybranego przez
Kupującego.
4. W wypadku podania przez
Kupującego adresu poczty elektronicznej e-mail, Kupujący otrzyma wiadomości
generowane przez Sklep Internetowy dotyczące realizacji zamówienia tak jak dla
zamówienia złożonego na stronie WWW w formule „zakupy bez rejestracji”
5. W wypadku nie podania
przez Kupującego adresu poczty elektronicznej e-mail, zamówienie będzie
realizowane zgodnie z danymi przekazanymi podczas rozmowy telefonicznej z Infolinią, a Kupujący ma możliwość weryfikacji stanu realizacji zamówienia
przez kontakt z Infolinią.
6. Jeżeli właściwości
techniczne użytego środka porozumiewania się na odległość ograniczają rozmiar
możliwych do przekazania informacji lub czas na ich przedstawienie, Sprzedający
przekaże Kupującemu przed zawarciem umowy informacje dotyczące głównych cech
świadczenia Sprzedającego, oznaczenia Sprzedającego, łącznej ceny lub
wynagrodzenia, prawa odstąpienia od umowy, czasu trwania umowy, a jeżeli umowa
została zawarta na czas nieoznaczony – sposobu i przesłanek jej wypowiedzenia.
7. W przypadku
skontaktowania się Sprzedającego z Kupującym przez telefon w celu zawarcia umowy
na odległość, Sprzedający poinformuje konsumenta o tym celu, podając
identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której
telefonuje.
8. W przypadku
propozycji zawarcia umowy przez telefon, Sprzedający potwierdzi treść
proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku.
Oświadczenie Kupującego o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało
utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od
Sprzedającego.
9. Zawartość stron internetowych
Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 543 Kodeksu
Cywilnego, należy ją traktować jako zaproszenie do zawarcia umowy.
10. Kontakt drogą telefoniczną
w sprawie złożonych Zamówień i Rezerwacji jest możliwy za pośrednictwem Infolinii
wyłącznie w godzinach jej pracy podanych na witrynie Sklepu Internetowego
11. Na zamówione towary
Sprzedający wystawia dowód zakupu paragon lub fakturę. Kupujący jest
zobowiązany do podania zgodnych ze stanem faktycznym danych niezbędnych do wystawienia
dokumentu zakupu podczas procesu składania Zamówienia.
12. Warunkiem realizacji Zamówienia i przez Sprzedającego, jest prawidłowe wypełnienie formularza w serwisie
internetowym lub podanie przez telefon prawidłowych danych kontaktowych, w szczególności
numeru telefonu i adresu e-mail. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne,
Sprzedający dołoży starań w celu ich uzyskania od Kupującego z wykorzystaniem
podanych danych kontaktowych. Jeśli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy,
Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.13. Kupujący
wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany
przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do
wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania
faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu
udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli
skarbowej.14. W trakcie składania Zamówienia, Kupujący może
wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu
Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją
Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Kupujący ma prawo do wglądu w swoje
dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.15. Kupujący
może także złożyć zamówienie z wykorzystaniem Konta Klienta, o którym mowa w §3
ust.3.16. Po złożeniu Zamówienia lub Rezerwacji Sprzedający
generuje e-mail (wysłany na podany w zamówieniu adres poczty elektronicznej), w którym znajdować się będzie potwierdzenie przyjęcia Zamówienia lub Rezerwacji
oraz dalsze instrukcje postępowania, różne w zależności od wybranego przez
Klienta sposobu odbioru i płatności za zamówione Produkty.17.
Umowa Sprzedaży zostaje zawarta dla Zamówień złożonych zawsze z obowiązkiem zapłaty za pośrednictwem Strony Sklepu w momencie
otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail zawierającej informację o przyjęciu
Zamówienia do realizacji za pośrednictwem Infolinii w trakcie rozmowy
telefonicznej po potwierdzeniu wszystkich warunków zamówienia przez konsultanta
Infolinii, a jeżeli Kupującym jest Konsument jego oświadczenie jest skuteczne,
jeżeli zostało utrwalone przez Sprzedającego na papierze lub innym trwałym
nośniku najpóźniej w chwili dostarczenia zamówionej rzeczy.18.
Termin ważności Zamówienia w wypadku wybrania dowolnego sposobu płatności
przed wysyłką Towarów wynosi 7 dni od daty jego złożenia. Jeżeli Kupujący nie
uiści pełnej ceny za Produkty wynikającej z Zamówienia na wskazany numer konta
w wyżej wymienionym terminie zamówienie może zostać anulowane przez
Sprzedającego, a Kupujący nie może żądać od Sprzedającego jego realizacji.
19. Z zastrzeżeniami opisanymi w §2 ust.3, Sprzedający
zobowiązuje się do przyjęcia Zamówienia na nie więcej niż 2 sztuki jednego
towaru w ciągu doby (sprzedaż detaliczna) dla jednego Kupującego.
§ 5. Formy płatności.
1. W wypadku złożenia
Zamówienia, dostępność form płatności zależy od jego zawartości i wybranego
przez Klienta sposobu dostawy Produktów. Dostępne dla danego Zamówienia formy
płatności widoczne są dla Klienta na stronie Sklepu Internetowego w trakcie
składania Zamówienia.
a. Wpłata na konto
Sprzedającego – przelew zwykły. Kupujący samodzielnie dokonuje zapłaty ceny za
Zamówienie przez wpłatę na konto podane przez Sprzedającego. Otrzymanie przez Sprzedającego
pełnej ceny za Zamówienie jest warunkiem koniecznym realizacji Zamówienia. Dla
szybkości realizacji Zamówienia, ważne jest podanie w tytule wpłaty swojego
imienia i nazwiska oraz numeru zamówienia.
b. Wpłata na konto (e-Przelew,
e-Transfer, płatność kartą płatniczą) – płatność on-line. Wpłaty za pomocą
transakcji elektronicznej, można dokonać za pośrednictwem specjalistycznego
serwisu płatniczego udostępnionego przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym
(np. www.payu.pl). W wypadku wybrania przez Kupującego takiej formy płatności,
Sprzedający przekaże Kupującemu bezpośredni link do strony serwisu płatniczego
gdzie szybko i sprawnie będzie mógł dokonać płatności. W wypadku gdy Kupujący
będzie korzystał z płatności kartą płatniczą lub kredytową, informujemy, że nie
wszystkie karty płatnicze i kredytowa mają opcję płacenia za pomocą
internetowych serwisów płatniczych.
c. Płatność przy odbiorze
Produktów – płatność za pobraniem. Kupujący ma możliwość dokonania zapłaty ceny
za Zamówienie w momencie jego dostarczenia przez firmę kurierską. Pracownik
firmy kurierskiej pobiera od Kupującego opłatę równą wartości zakupionego
towaru, kosztów transportu i pobrania. Opłaty te doliczane są w momencie
składania Zamówienia przez Kupującego i są widoczne w odpowiednim polu
formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym
§ 6. Dostawa i transport
1. Dostawy są realizowane na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
2. Czas wysyłki uzależniony
jest od wybranego sposobu płatności, w szczególności od momentu uznania konta
Sprzedającego w wypadku form płatności przed wysyłką Towarów.
3. Zakładany czas dostawy
Produktów jest podawany przez Sprzedającego w wiadomości mailowej
potwierdzającej Zamówienie, a w przypadku złożenia zamówienia telefonicznie
także podczas rozmowy
4. Koszt dostawy jest
obliczany automatycznie w pierwszym kroku procesu zakupowego. W przypadku
zamówień realizowanych poprzez opcję „Odbierz w sklepie”, a więc z odbiorem
zamówionego towaru w sklepie stacjonarnym, koszt dostawy wynosi 0zł bez względu
na wartość zamówienia, a dla pozostałych opcji dostawy, koszt ten wynosi 9,90 w opcji przelew przed wysyłką , 0zł
przy zamówieniu o wartości powyżej 300,00zł. Przy zakupie z opcją "pobranie-płatność kurierowi " koszt przesyłki wynosi 14,90 zł.
5. Dostawa Zamówień odbywa się
za pomocą firmy kurierskiej GLS świadczącej usługi transportowe na
zlecenie Sprzedającego.
6. Jeśli realizacja
dostawy nie będzie możliwa z powodów leżących po stronie Klienta, w szczególności ale nie wyłącznie z powodu nieobecności w miejscu odbioru osoby
uprawnionej do odebrania zamówienia, bądź nieposiadania odpowiedniej kwoty
niezbędnej do zapłaty pełnej ceny za Zamówienie, zostanie pozostawiona
informacja o miejscu i czasie w którym można odebrać Zamówienie.
7. W wypadku nieskutecznej
próby doręczenia, Zamówienie zostanie zwrócone do magazynu Sprzedającego.
Ponowne dostarczenie towaru będzie możliwe po zapłaceniu kosztów wynikających
ze zwrotu towaru (koszty równe kosztom dostawy).
8. W momencie odbioru produktu
wysłanego pod wskazany adres, zalecamy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na
stan zewnętrzny doręczonej przesyłki. W przypadku stwierdzenia widocznych
uszkodzeń mechanicznych lub innych niepokojących zastrzeżeń co do stanu
opakowania - w tym zabezpieczeń logistycznych - rekomendujemy zdecydowanie
zaznaczenie w dokumentach przewozowych kurierowi bądź odmówić jej przyjęcia. Jeżeli stan zewnętrzny przesyłki nie budzi jakichkolwiek
zastrzeżeń, jeszcze w obecności doręczyciela, prosimy koniecznie sprawdzić jej
zawartość. W sytuacji jakichkolwiek uwag co do stanu technicznego i wizualnego
oraz kompletności odbieranego produktu trzeba bezwzględnie sporządzić protokół
szkody. Niezbędnymi drukami dysponuje doręczyciel, który ma jednocześnie
obowiązek poświadczyć stwierdzone nieprawidłowości.
9. W przypadku stwierdzenia
uszkodzenia przesyłki podczas transportu lub zastrzeżeń, co do ilości
dostarczonego Towaru, należy w obecności kuriera, spisać protokół szkody. W protokole należy wpisać datę, godzinę doręczenia oraz opis uszkodzeń lub braków
Towaru i opakowania, a następnie podpisany protokół przesłać do Sprzedającego
na adres do korespondencji i/lub na adres do kontaktu mailowego.
10. W wypadku jakiejkolwiek
reklamacji dostawy i/lub Towaru, prosimy o bezzwłoczne powiadomienie Sprzedającego
o takim zdarzeniu za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na Stronie
Sklepu Internetowego, bądź za pośrednictwem Infolinii Konsumenckiej.
§ 7. Reklamacje
Każdy towar zakupiony jest fabrycznie nowy i posiada gwarancję producenta. Szczegółowe warunki i czas trwania gwarancji
uzależnione są od rodzaju i przeznaczenia sprzętu oraz producenta.
1. W przypadku jeśli zakupiony
towar okaże się wadliwy Konsument ma prawo:
a. skorzystać ze świadczeń
gwarancyjnych należy wypełnić poniższy formularz i wraz z produktem oraz dowodem
zakupu odesłać na adres Sport Company Polska 89-642 Rytel ul. Dworcowa 3 z dopiskiem reklamacja. Wybór i koszty dostarczenia produktu ponosi kupujący.
b. złożyć Sprzedającemu
reklamację z tytułu rękojmi (podstawa prawna Kodeks Cywilny). Reklamacja z tytułu rękojmi może zostać złożona za pomocą formularza reklamacyjnego, w formie elektronicznej lub w formie pisemnej w sklepie stacjonarnym będącym własnością sprzedawcy.
c. Konsument ma prawo żądać
obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od
wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był
już wymieniony lub naprawiony. Reklamacja z tytułu rękojmi rozpatrywana jest w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Jeżeli w ciągu 14 dni sprzedawca nie
ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznał żądania za zasadne. W przypadku gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub
naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi sprzedawca.
§ 8. Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Kupujący będący
konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego ma prawo do odstąpienia od
umowy sprzedaży bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed upływem terminu.
2. Zgodnie z ustawą z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Kupujący będący
konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego ma prawo do odstąpienia od
umowy świadczenia usług drogą elektroniczną bez podania przyczyn, w terminie 14
dni kalendarzowych od dnia zawarcia tej umowy. Do zachowania terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
3. Odstąpienie dokonywane jest
przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
w formie pisemnej, na adres
Sport Company Polska 89-642 Rytel ul. Dworcowa 3 z dopiskiem „Dział Obsługi Klienta
- zwrot towaru”
4. Sprzedający niezwłocznie
przesyła konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu
od umowy sprzedaży, na wskazany przez konsumenta adres e-mail.
5. Konsument ma prawo do
odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
a. dodatkowych koszów
poniesionych przez konsumenta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru
innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego
oraz
b. bezpośrednich kosztów zwrotu
towaru (kosztów wysyłki towaru),
c. kosztów zwrotu rzeczy,
jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie
odesłane pocztą.
6. Prawo do odstąpienia od
umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1. nie przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. o świadczenie usług, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
c. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
e. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której konsument wyraźnie
żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy
lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te,
których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
h. w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
i. zawartej w drodze aukcji
publicznej;
j. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub
okres świadczenia usługi;
m. o dostarczanie treści
cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.
7. W przypadku skorzystania
przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, konsument jest obowiązany
zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie później niż w terminie nie
dłuższym niż 14 (czternaście) dni na adres . Konsument może także dokonać
zwrotu towaru przekazując go do odbioru osobie upoważnionej przez Sprzedawcę,
przy zachowaniu w/w terminów. Dla do zachowania terminu wystarczy odesłanie
rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby
wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie nie
zniszczonym.
9. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu
od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 5. Sprzedający dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Jeżeli Sprzedający nie
zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Sprzedający nie przyjmuje
przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Adres do zwrotu towaru:
Sport Company Polska Dworcowa 6 89-642 Rytel
13. W przypadku decyzji o zwrocie zakupionego towaru,
prosimy o kontakt telefoniczny na numer Infolinii Konsumenckiej, gdzie Kupujący
otrzyma wyczerpujące informacje na temat przeprowadzenia procedury zwrotu
Towaru.
14. Wszelkie dane, jakie Sprzedającemu powierza Kupujący są
możliwie najlepiej chronione przed dostępem niepowołanych osób i przechowywane
w sposób zgodny z obowiązującym prawem.
§ 9. Postanowienia końcowe
1. Wszystkie towary, nazwy i znaki handlowe publikowane na
stronach Sklepu Internetowego są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
2. Ceny i warunki zakupu prezentowane na Stronach Sklepu mają
zastosowanie wyłącznie dla Zamówień i/lub Rezerwacji składanych za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
3. Sprzedający informuje, że dokłada wszelkich starań, aby
informacje dotyczące Towarów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego
były zgodne z danymi katalogowymi producentów.
4. Podczas składania Zamówienia bądź Rezerwacji, Kupujący
powinien wyrazić zgodę na przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedającego
danych osobowych zawartych w zamówieniu, dla celów związanych z realizacją
Zamówienia i/lub rezerwacji zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U.1997 Nr 133 poz.883
wraz ze zmianami). Dane osobowe Klienta mogą zostać przekazane osobom trzecim
wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji usług
świadczonych na podstawie Regulaminu w szczególności przedsiębiorcom
pośredniczącym w zamawianiu usług kurierskich, operatorom pocztowym i firmom
kurierskim w celu nadania przesyłki.
5. Wszelkie reklamacje i uwagi dotyczące działania Sklepu
Internetowego prosimy przekazywać Sprzedającemu za pośrednictwem Infolinii
Konsumenckiej, poczty elektronicznej, bądź pocztą według danych kontaktowych
podanych w preambule Regulaminu.
6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy
techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym,
urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze
telekomunikacyjnej, z którego korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi
poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego i oferowanych za jego
pośrednictwem usług.
7. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem
zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa. Złożenie Zamówienia bądź
Rezerwacji w Sklepie Internetowym oznacza akceptację postanowień Regulaminu.
§ 10. Wejście w życie i zmiany
Regulaminu
1. Regulamin wchodzi w życie w dniu publikacji na Stronie Sklepu Internetowego, chyba że właściciel serwisu
poinformuje o innej dacie.
2. O każdej
zmianie Regulaminu Operator Sklepu powiadomi
zarejestrowanych Klientów drogą mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie
14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z
upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień
złożonych przed wejściem w życie zmian
Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu
obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
3. Aktualny Regulamin jest
publikowany na stronie internetowej Sklepu oraz dostarczany nieodpłatnie
Klientowi (drogą elektroniczną) na każde jego żądanie.
Reklamowane oraz zwracane produkty prosimy wysyłać na adres : Sport Company Polska Dworcowa 3 89-642 Rytel
Reklamacje rozpatrywane są na podstawie ekspertyzy produktu stąd wraz z roszczeniem reklamacyjnym należy przesłać produkt.
Formularz reklamacji (pobierz)
Formularz zwrotu ,odstąpienia od umowy (pobierz)
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt. telefoniczny. 52 3495456